0

Tentera Israel Takut Kepada Tentera Hamas

Posted by muhammad najmie on 5:27 PG


Dunia ketika ini diperlihatkan betapa hebat dan kejamnya bangsa Israel yang memerangi umat Islam di negara Palestin.
Setiap saat dan detik mereka menunjukkan kuasa mereka yang hebat hinggakan mampu membunuh begitu ramai rakyat Palestin.
Namun, itu hanyalah sifat keji yang sengaja ditunjukkan oleh bangsa Israel mahu pun tentera mereka.
Hakikatnya, di dalam Al-Quran sendiri, Allah S.W.T secara terang-terangan telah memberitahu bahawa rakyat Israel adalah pengecut dan begitu takutkan kepada umat Islam.
Ketika Nabi Musa bersama kaum Yahudinya tiba di pinggir negara Palestin, bangsa Yahudi yang kononnya hebat ini sebenarnya takut untuk masuk ke dalam.
Walaupun nabi Musa telah memberi jaminan bahawa mereka akan menang, namun bangsa Yahudi yang penakut tetap tidak mahu masuk sehingga jika orang-orang di dalamnya keluar.
“Mereka berkata: ‘Hai Musa, kami sekali sekali tidak akan memasuki nya selama-lamanya, selagi mereka ada didalamnya, Karena itu pergilah kamu bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua, sesungguhnya kami Hanya duduk menanti disini saja“. Al Maaidah: 24
Inilah sikap pengecut bangsa Yahudi. Mereka membiarkan nabinya berjuang sendirian. Sementara mereka lebih suka duduk-duduk saja.
Malah, kelemahan dan sifat takut bangsa Yahudi ini begitu ketara sehingga mereka tidak berani melantik pemimpin mereka sendiri.

Apabila sudah dilantik pemimpin dan diperintahkan untuk turun berperang, mereka ingkar pula. Allah swt berfirman:
“Apakah kamu tidak memperhatikan pemuka-pemuka Bani Israil sesudah nabi Musa, yaitu ketika mereka Berkata kepada seorang nabi mereka: ‘Angkatlah untuk kami seorang raja supaya kami berperang (di bawah pimpinannya) di jalan Allah’. nabi mereka menjawab: ‘Mungkin sekali jika kamu nanti diwajibkan berperang, kamu tidak akan berperang’. mereka menjawab: ‘Mengapa kami tidak mau berperang dijalan Allah, padahal Sesungguhnya kami Telah diusir dari anak-anak kami?’. Maka tatkala perang itu diwajibkan atas mereka, merekapun berpaling, kecuali beberapa saja di antara mereka dan Allah Maha mengetahui siapa orang-orang yang zalim“ Al-Baqarah: 246.
Lihatlah sendiri bagaimana tentera wanita Israel menangis dan menjerti sewaktu Hamas dalam cubaan untuk menyerang Israel.
Lihatlah juga bagaimana mereka takut sewaktu diri dan kehidupan mereka diancam oleh pihak Palestin.
Sesungguhnya, apa yang mereka takutkan dan perasaan cemas yang mereka alami, tidak akan pernah sama dengan apa yang dilalui oleh rakyat Palestin.

0 Comments

Catat Ulasan

Copyright © 2009 Muhammad Najmie All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.