0

The beautiful Aqua Tower in ChicagoPosted

Posted by Unknown on 7:05 PTG


Terletak di Chicago, Menara Aqua adalah pencakar langit 82 tingkat tinggi yang mempunyai pelbagai kegunaan. Ia berfungsi sebagai sebuah hotel, ia juga mempunyai ruang pejabat, ia termasuk pangsapuri, kondominium dan tempat letak kereta. Ia meliputi lebih 1.9 juta sf​​. Adalah cap dagang teres-bumbung hijau satu teres terbesar di Chicago. Diletakkan pada 80,000 sf ia mempunyai kolam renang luarannya sendiri, teres yoga, taman-taman, trek berjalan dan lubang api.
Para pereka mahu menangkap idea beralun bentuk; ini adalah mengapa teres setiap unik. Teres luaran mewakili kontur yang mentakrifkan Menara Aqua. Struktur pencakar langit itu membolehkan pandangan bangunan jiran. Teres berbeza dalam bentuk dari lantai ke lantai.

Para pereka mencipta teres setiap selaras dengan pandangan, teduhan solar dan jenis lantai mereka akan mewakili (pejabat, hotel, pangsapuri). Jika anda melihat menara secara keseluruhannya, teres seolah-olah membuat bangunan yg ikal-ombak, pereka itu menggabungkan idea fungsi bangunan dengan gaya kontemporari.

Menara itu siap tepat pada masanya kerana alat digital telah digunakan untuk mengira dan mencipta perubahan dalam bentuk dan saiz papak lantai. Ia adalah elemen utama bagi Chicago, sejak menara tuan rumah pekerja, pelancong dan penduduk di sebuah pencakar langit yang mesra, berbentuk unik.

























0 Comments

Catat Ulasan

Copyright © 2009 Muhammad Najmie All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.